Współcześnie wielką wagę firmy przywiązują do odpowiedniej reklamy. Nie można się temu dziwić, bowiem w każdej branży panuje dziś tak intensywna konkurencja, że tylko przedsiębiorstwa reklamujące się wśród potencjalnych klientów są w stanie ich pozyskiwać, a co za tym idzie, rozwijać się i osiągać rynkowy sukces. Jest to dla firm duże wyzwanie, bo samo reklamowanie się nie wystarczy. Trzeba jeszcze zadbać, aby reklama ta faktycznie przyciągała klientów. Nie może to być reklama banalna ani nudna. Wykluczone jest także powtarzanie schematów konkurencji. Dlatego też duże firmy, jak np. kina, pozyskują nowych klientów poprzez dystrybucję wśród nich różnego rodzaju gadżetów reklamowych.
Gadżety te to najróżniejsze przedmioty, które przykuwają uwagę potencjalnych klientów dzięki swoim licznym walorom, w tym wizualnym. Oczywiście, aby wygląd gadżetu jeszcze poprawić, można wyposażyć go w nadruk. Przykładem mogą być balony reklamowe. Siła ich oddziaływania na klientów jest duża, bo ludzie, generalnie, bardzo je lubią, w dodatku wyposażone w eleganckie nadruki, stają się one wymarzonym narzędziem marketingowym, przykuwającym uwagę dzieci i dorosłych.
Balony reklamowe z nadrukiem wyrażającym reklamę kina są następnie dystrybuowane wśród potencjalnych klientów. Jak może się to odbywać? Otóż najlepszą metodą dystrybucji jest oczywiście rozdawanie, które natomiast ma miejsce w punktach o dużym natężeniu ruchu pieszych. Mogą to być główne skrzyżowania i ulice większych miast, mogą to być centra tych miast, centra handlowe, parki i wiele innych punktów i miejsc, gdzie ludzi nigdy nie brakuje. Przedstawiciele kin albo firm reklamujących je, np. agencji reklamowych, ustawiają się w pobliżu takiego miejsca ze stoiskiem firmowym i rozdają owe balony reklamowe wszystkim, którzy tamtędy przechodzą. Z całą pewnością bardzo duża część z nich zdecyduje się w niedługim czasie przyjść do takiego kina.
Ogólnie rzecz biorąc, pozyskiwanie nowych klientów przez kina jest o tyle ułatwione, że klientem kina może być każdy.